Talk scandals - nu i en ny tappning

Jag har tidigare skrivit på den här bloggen om Mats Ekströms och min artikel om pratskandaler (talk scandals) 2008 i Media, Culture & Society. Det är min hitintills mest citerade artikel. Ursprunget var min bok om valstugereportaget 2002 då jag följde efter Janne Josefsson och intervjuade de politiker som var med i reportaget.

Men efter det har sociala medier förändrat medielandskapet och politisk populism har förändrat det politiska landskapet. När Mats och jag fick en förfrågan att vara med i boken The Routledge Companion to Mediated Scandals (red Howard Tumber och Silvio Waisboard) tog vi tillfället i akt och uppdaterade våra tankar om hur medieprat skapar politiska skandaler. Nu i en värld präglad av sociala medier och politisk populism.

Idag låg den i mitt bokfack på jobbet och det är roligt att få vara med i något som kommer bli ett standardverk för den som vill orientera sig om medieskandaler.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Den blomstertid nu kommer.... Veckans valaffisch v.28

Fyra spaningar i invasionens skugga

Vem gynnades av valbevakningen - en fråga om AB-index?