Obama vs Romney

Inte vet jag varför, men jag vaknade mitt i natten och kunde inte somna om. Gick upp och satte mig framför TV:s en stund och hamnade i den första debatten mellan Obama och Romney. Såg inte hela, utan gick och lade mig efter en stund. Men till och med jag i mitt sömniga tillstånd märkte att Romney gjorde en bättre debatt än Obama. Om det sedan får några opinionsmässiga framgångar återstår att se. Man ska komma ihåg att Kerry gjorde bra ifrån sig mot Bush, men inte hjälpte det. Dessutom leder Obama ganska stort i flera av de viktiga staterna.

Idag fick jag två bra tips om appar för att följa vad som händer fram till valdagen. Med POLITICO kan jag följa kampanjnyheter och med PollTracker hittar jag den senaste opinionsutvecklingen. Båda är dessutom gratis!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Den blomstertid nu kommer.... Veckans valaffisch v.28

Fyra spaningar i invasionens skugga

Vem gynnades av valbevakningen - en fråga om AB-index?