Medievalsundersökningen 2018

Som jag skrivit tidigare på bloggen började jag min forskarkarriär som kodare för Kent Asp i samband med valrörelsen 1991. När Kent gick i pension genomförde jag 2014 års undersökning utan Kent som publicerades i boken När makten står på spel.

Nu tar vi ett nytt steg. 2018 års Medievalsundersökning kommer att ske i samarbete med Institutet för mediestudier och nu ska jag och Jesper Strömbäck dessutom slå samman JMG:s undersökningar som gjorts sedan 1979 med Jespers som han genomfört sedan 1998. Det blir både spännande och utmanande att få ihop två undersökningar till en.

På tidningen Journalistens webbupplaga intervjuas jag om just detta. Läs här.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Den blomstertid nu kommer.... Veckans valaffisch v.28

Fyra spaningar i invasionens skugga

Vem gynnades av valbevakningen - en fråga om AB-index?