Dags för regeringsuppdrag

Jag har tackat ja till något som kanske kommer skaffa mig en del ovänner eller åtminstone kritiker. Detta eftersom jag igår utsågs till ledamot i mediestödsnämnden av regeringen. Min professorskollega och tidigare ledamot i presstödsnämnden, Ingela Wadbring, skriver insiktsfullt i Magasinet Konkret (läst HÄR) om troliga konsekvenser av det nya mediestödet och de svåra avvägningar som jag och de andra ledamöterna i nämnden kommer få sätta tänderna i efter nyår. 

Jag kommer lära mig massor om presstödets detaljer, behöva läsa en massa papper, sitta ganska mycket på tåg till Stockholm och få en hel del nya kontakter. Men jag kommer säkert också mötas av sura miner här och var framöver. Men det får det väl vara värt för det är ett viktigt uppdrag.

Läs pressmeddelandet från Kulturdepartementet HÄR.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Den blomstertid nu kommer.... Veckans valaffisch v.28

Fyra spaningar i invasionens skugga

Vem gynnades av valbevakningen - en fråga om AB-index?