Skicka mig affischer!!

Den som tittat in på min blogg vet rimligtvis att jag forskar om valaffischer. Men det är inte alldeles lätt att hitta källmaterial. Moderaterna har föredömligt lagt ut alla affischer som Johan Westrin samlade in till boken "Den moderata bilden". Även Miljöpartiet har lagt ut många affischer på sin webbplats. Andra källor är Arbetarrörelsens arkiv som har en massa affischer, mest från socialdemokrater och vänsterpartiet, men även från andra partier. Tyvärr får man inte kopiera dem digital utan måste skriva ut dem på papper! Sedan kan man botanisera på Kungliga biblioteket, som också börjat lägga ut affischer på nätet. Riksarkivet är ytterligare ett arkiv värt att besöka. Nu tänkte jag även försöka utnyttja "den stora detektiven allmänheten" och uppmanar alla som läser att skicka mig affischer eller tips på var man kan hitta valaffischer. Tack på förhand!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Den blomstertid nu kommer.... Veckans valaffisch v.28

Fyra spaningar i invasionens skugga

Vem gynnades av valbevakningen - en fråga om AB-index?