Snart är det jul....ganska skönt

Det är inte så många dagar kvar av 2013. Ska bli otroligt skönt med lite ledigt efter ett forskarår som nu börjar ge en del resultat. Mina prefektår satte tydliga spår i publikationslistan, dvs. att det blev ett stort hål i den.

Nu börjar saker och ting se lite bättre ut. Om några dagar kommer min och Tomas Odéns bok om politisk annonsering i svensk dagspress ut. Dessutom har jag lämnat manus till två andra böcker. Den ena är en kursbok i politisk kommunikation som jag skrivit tillsammans med Staffan Kumlin, Elin Naurin och Lena Wängnerud. Dessutom har jag, Nicklas Håkansson och Orla Vigsö snart lämnat allt material till en bok om svenska valaffischer. Riktigt kul att projekt som pågått ett tag äntligen blir färdiga.

Men jag också fått flera artiklar publicerade i internationella tidskrifter och bokkapitel, vilket gör att året kan summeras som ganska produktivt. Och med tanke på vad som är i pipeline, ser 2014 ännu bättre ut. De nämnda böckerna plus i dagsläget fyra artiklar i internationella tidskrifter och ett bokkapitel i en antologi är antagna för publicering.

Hösten har blivit mer arbetsam än jag först trodde när jag accepterade att gå in som viceprefekt och ubildningsansvarig på JMG. Men vi har spännande saker framför oss. Utvecklande av ett nytt masterprogram och andra förändringar kommer bli kul att driva och vara delaktig i.

Som ansvarig för kriskommunikation inom forskarnätverket MOD håller vi på med ett projekt tillsammans med SVT:s Uppdrag Granskning som jag hoppas faller väl ut. Dessutom har vi ett projekt på gång tillsammans med Datavetenskap på Chalmers och Språkbanken. Inte alldeles enkla projekt, men roliga.

Dessutom finns det planerade resor till Montreal, New York, Seattle, Hyderabad och Lissabon.  

Året då man fyller halvsekel ser ut att bli ganska kul.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Den blomstertid nu kommer.... Veckans valaffisch v.28

Fyra spaningar i invasionens skugga

Vem gynnades av valbevakningen - en fråga om AB-index?